dinsdag 5 augustus 2014

Kan deze ook op het water varen?

Deze vraag kreeg ik vanmiddag te horen toen ik voor een stoplicht in Rotterdam stond te wachten. De vragenstelster was blonde, denk Russische dame, op een snorbrommer. Toen ik haar antwoordde dat ik dan toch echt zou zinken was ze toch nog steeds onder de indruk aan haar reactie te horen. Ze vond het volgens mij wel een mooi apparaat zo'n Quest.

Verder krijg ik de laatste paar weken steeds de standaard vragen te horen, zoals hoe hard gaat dat nou en is het niet gevaarlijk. Nou dat het gevaarlijk is om in een Velomobiel te rijden, dat geloof ik inmiddels wel. Je moet echt van je eigen oplettendheid uitgaan en er zeker niet op vertrouwen dat andere weggebruikers net zo voorzichtig aan het wegverkeer deelnemen dan dat je dat zelf doet.


Gisteren op de heenweg bijna een fietser omver gereden, omdat deze door de binnenbocht kwam zeilen op een heel onoverzichtelijk punt. Gelukkig kon ik nog net uitwijken en hij ook nog een stuk naar buiten sturen, maar het scheelde niks.

En op de terugweg bijna een hardloper in het vooronder, omdat die ook in een onoverzichtelijke bocht aan de tegenovergesteld kant liep. Er kwam ook nog een scooter mij tegemoet, dus het ontwijken van de hardloper en de scooter ging maar net goed. Gelukkig reed ik niet heel hard deze keer op dit punt, anders had het zeker anders afgelopen.

Maar er is ook nog leuk nieuws. Ik heb het zonnepaneel voor de helft geinstalleerd in de Quest en kan dus is de nabije toekomst mijn accu gaan proberen vol te houden met behulp van de zon. Alleen de controller moet nog in de fiets geplaatst worden, dat ga ik denk dit weekend even doen. Alle bedrading heb ik netjes in de bovenkap gelamineerd. En de steunen voor mijn stoelophanging heb ik even netjes zwart gespoten.

Morgen ga ik door de 3000 km. grens heen met de Quest en ik heb in totaal 3800 km. gereden op mijn verscheidene fietsen. Dat is al twee keer zoveel als in 2012, het jaar met mijn meeste fietskilometers tot nu toe met 1848 km.

1 opmerking:

  1. Dag Tim, uit ervaring weet ik dat een Quest niet kan varen. Door een winterstorm ben ik een keer het kanaal ingeblazen. Met alle lucht binnen de stroomlijn blijft hij nog best lang drijven, dat wel.
    groeten, Theo M.

    BeantwoordenVerwijderen