dinsdag 21 april 2015

Eindelijk is het nu echt Questastic

Na de reparatie van de Quest bij Velomobiel.nl was ik weer volop aan het forenzen naar Rotterdam. 

Er waren nog wat kleine dingetjes die ik graag nog wilde aanpassen. Die had ik echter op de lange termijn geschoven, omdat ik niet zoveel zin had om nog verder aan de fiets te knutselen. Maar tijdens het wassen van de Quest kwam ik erachter dat de originele dwarsbalk in de fiets die we aan de wielkast achter hadden gelamineerd aan het scheuren was. 


Om dus niet opeens met een losstaande wielkast te komen staan heb ik een kennis gevraagd om voor mij een kleerhanger te lassen zoals die nu origineel in de fietsen zit. Een originele kleerhanger ging niet passen, omdat mijn wielkast breder is. Dus na twee avondjes klussen was er een mooie beugel van aluminium gepast en gelast. 






Ondertussen had ik bij Velomobiel nog twee spiegelkapjes besteld, want dat was 1 van de dingen die ik graag nog wilde hebben. En ook nog een nieuwe stoelbeugel, zodat wanneer de kleerhanger erin zat ook de stoelophanging helemaal origineel gemaakt kon worden. Ook had ik nog een kettingafscherming in elkaar geknutseld van carbon, dus deze hebben we ook gelijk op het voorframe gelast. Eindelijk geen vieze benen en schoenen meer!



Bij velomobielonderdelen een nieuw kettingtandwiel en een ventisit vloermat besteld. Wat een genot om een schone vloer te hebben. 


Nu is de Quest echt voor 99%. Achteraf gezien is de fiets er alleen maar van opgeknapt en dat hoor je niet vaak na een aanrijding. Vooral de nieuwe originele bestickering vind ik echt super. 

Ook de LED strips aan de onderkant zitten er nu niet meer op, want na de tweede installatie gaven ze iedere keer storing.

Verder nog een tweedehands trekhaak op de kop weten te tikken. Nu een oude kinderaanhanger ombouwen tot karretje en dan eens kijken of ik wat brandhout achter de Quest kan vervoeren.

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij is de vorige versie van de Questastic hier te zien, vanaf 1:42
    https://www.youtube.com/watch?v=4QKLM7aSic4

    Groeten,
    Andre Brouwer, Quest 254 / Optima Baron

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Andre,

    Bedankt voor je bericht. Dat was inderdaad de vorige versie. Leuk dat die op film staat. Ik had het helemaal niet gezien toen dat er twee ligfietsen reden, anders had ik wel even getoeterd of gezwaaid. Zag inmiddels dat jullie ook aardig uit de buurt komen. Jij rijdt in een gele Quest zag ik op film. Wellicht dat we elkaar nog een keer tegen komen.

    Groeten Tim

    BeantwoordenVerwijderen