zaterdag 9 november 2013

Derailleurkap gefabriceerd

Afgelopen week hebben we weer op geheel eigen wijze een derailleur kap in elkaar gebakken. Eerst hebben we met PUR een vorm gemaakt en hebben we dit laten drogen. 

Vervolgens hebben we de overtollige PUR weer weg gesneden en hebben we met tape het gat voor de derailleur afgeplakt met tape. 

Hierna zijn we weer flink aan de slag gegaan met glasvezel en epoxy. 

Vandaag hebben we de gemaakte kap er af gehaald en verder in vorm geknipt. Ik moet zeggen dat ik het er zelf aardig netjes uit vind zien. Nog even een proefritje gemaakt en ook dat ging perfect. Wat nu nog moet gebeuren is de fiets afwerken, dus veel schuren en plamuren, daar gaan we als het goed is maandag mee beginnen. En wanneer dat gebeurd is, dan kan de lak erop. Dus over een aantal weken zou al het klussen toch tot een einde moeten zijn gekomen en kan ik eindelijk echt gaan fietsen.

2 opmerkingen:

  1. En wat zal dat lekker rijden....feitelijk heb je hem overnieuw gebouwd en wel zelf. Niets uniekers dan wat je zelf hebt gefabriceerd, vooral als er maar 1 van is ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Quezzzt,

      bedankt voor je reactie. De fiets is inderdaad bijna geheel opnieuw gebouwd. Ik ben echt benieuwd hoe langs ons fabricaat het uit gaat houden, maar het mooie van glasvezel en epoxy is dat je het zo weer zelf opnieuw kunt oplappen. Ik kan niet wachten tot ik er definitief in kan rijden.

      Verwijderen