maandag 7 oktober 2013

Verlichting en andere zaken


Een aantal weken niet in staat geweest om aan de fiets te werken. Wel is er in de tussentijd nog wat progressie gemaakt met de verlichting. We hebben de voorlamp, achterlicht, knipperlichten en toeter in de fiets gemaakt. Ik vind het zelf aardig geslaagd. De leds geven veel licht en ik hoef dus niet bang te zijn dat de Quest niet opvalt in het donker. Met remlicht ziet het er ongeveer zo uit. 

Vandaag hebben we weer verder gewerkt aan de fiets en is de kettingtunnel aangepast. Ik heb toch maar besloten om deze op het punt van het kettingtandwiel iets te verlagen en verbreden, zodat het kettingtandwiel kan zakken en dus de stoel ook kan zakken. Op deze manier zou ik met de bovenkap erop mijn benen uiteindelijk wel kwijt moeten kunnen.
Het ziet er misschien niet helemaal fraai uit (gelukkig is het maar de onderkant) en zal de weerstand iets hoger zijn (maakt mij persoonlijk niet heel veel uit), maar het is denk de makkelijkste oplossing om toch in de Quest te passen. Ik hoop dat we van de week het tandwiel weer kunnen plaatsen en dan een succesvol testritje kunnen maken. Dan is het alleen nog een kap maken voor de derailleur en daarna afwerken van de glasvezel en epoxy. Nog even afwachten dus of het allemaal gaat passen, maar als het meevalt, dan zou het binnenkort goed moeten komen. 

4 opmerkingen:

  1. Leds heb ik ebay besteld. 12 volt leds uit China laten komen, we gaan wel zien hoe lang ze mee gaan, Wanneer het niks wordt, dan schaf ik wel betere aan. Qua lichtopbrengst voldoen ze zeker wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, dus ook een 12v accu? En jij monteert ze met wat kit in de body oid?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja een 12 volt accu en dan gaatjes boren en de leds er met kit ingeplakt. Maar wel eerst spuiten en dan pas leds erin. Ik had het andersom gedaan, maar dat is niet zo handig.

      Verwijderen