zondag 19 januari 2014

Tweede testrit

Vorige week zondag had ik de eerste poging gewaagd om tijdens een testrit in Rotterdam te geraken. Het was heel lekker weer, dus het was goed druk met wandelaars en fietser. Niet ideaal wanneer je nog niet echt gewend bent aan je fiets. 

Maar goed, toch maar onderweg gegaan en na 3 km was de pret alweer over. Een moer van een van de stuurstangen heeft waarschijnlijk niet goed vast gezeten en was los geraakt. Gelukkig niets anders dan mijn ego beschadigd en ik kon met een kleine noodreparatie weer terug naar huis fietsen. Dus thuis de Quest even op zijn zij gelegd en alle stuurstangen nogmaals goed aangedraaid. 

Bij verdere inspectie bleek dat de zitting die ik gerepareerd had weer gescheurd is. De reden hiervan is dat de zitting blijft zakken en er dus te veel spanning op de zitting komt. Dus heb ik de bevestiging op de wielkast achter wat aangepast en iets verder naar boven bevestigd. Dit zit niet op de originele manier meer, door de verbouwing van 20 inch naar 26 inch.

Vandaag heb ik mijn tweede testrit gemaakt. Qua beschikbare tijd kon ik niet helemaal naar Rotterdam komen, maar toch heb ik een nieuw record neergezet. 18 km aan een stuk gereden. Maar nu blijkt dat de bevestiging van de zitting nog steeds niet goed is. Zitting blijft zakken, dus gaan we morgen even kijken hoe we dit op moeten lossen. Verder moeten de versnellingen beter worden afgesteld, want nu lijkt het schakelen eigenlijk nergens naar. Voor de rest ben ik al wel zeer tevreden. Wanneer deze twee problemen zijn opgelost ben benieuwd hoe lang mijn zelfbouw/reparatie Quest het gaat uithouden, zonder dat de epoxy weer uit de kast moet komen.

Als het goed is lang. Ik hou jullie op de hoogte.

1 opmerking:

  1. Dit zijn dan de allerlaatste loodjes dus............
    Succes, gaat zeker goed komen!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen