dinsdag 24 december 2013

Laatste loodjes

En die wegen natuurlijk het zwaarst. Gisteren heel de dag bezig geweest om de nieuwe kabelboom netjes in de Quest weg te werken. Verder waren er wat knipperleds gesneuveld met het schuren van de fiets. 

Tip: nooit je knipperlichten er al inbouwen voordat je de fiets geverfd hebt. Kijk als je geen andere keus hebt, dan is het niet anders.

Dus weer lekker aan het solderen geweest en de elektrische installatie begint ergens op te lijken.

Wat er nog moet gebeuren:
  • Kabelboom verder netjes wegwerken
  • Stoelsteun vastzetten
  • Led aansluiten
  • Aluminium strip kettinglijn plaatsen
  • Derailleur kap vastzetten
  • Klittenband voor bagagesysteem bevestigen op wielkast
  • Rubber strip tussen de twee delen plaatsen
  • Reflectietape plakken
  • Bovenkap bevestigen
  • Gele Coroplast over de twee delen plakken
  • Vizier plaatsen

Wat nog leuk zou zijn om te hebben:
  • Sigarettenaansteker om USB apparaten te kunnen laden/aansluiten
  • Led verlichting strips voor en achter 
  • Zonnecel plaatsen op voorkant bovenkap om accu te laden



Al met al dus nog een aardig lijstje met zaken die nog gedaan moeten worden. Maar deze foto's wilde ik jullie niet onthouden.

7 opmerkingen:

  1. Oké, wat kermisattractie betreft ben ik nu dus verslagen :)
    Schitterend.
    Hoe heb je die leds onder de Q bevestigd?

    Zou je die 'Bewijs dat je geen robot bent' kunnen uitzetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjonge, hoe heb je dat gedaan, met leds??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat je nog "zoveel" moet doen anders hadden we jouw rebuild kunnen zien bij de OBT2013... Nu wordt het een jaar later tenzij de naar het Paastreffen of een van de wedstrijden komt. Ik denk dat iedere Quest-zelfklusser erg benieuwd is naar jouw oplossingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Wim, net nog maar even op jouw blog gekeken en ik moet zeggen dat jou Quest toch ook wel flink voorzien is een hoog kermis gehalte. Ik vind het schitterend. Vooral dat zwaailicht en die ronde reflectiestickers bij je voorwielen zijn prachtig.

    @Wim en Peter, het zijn RGB leds van dx.com. Kosten een paar tientjes en ik zie wel hoe lang het mee gaat. Vond het gewoon leuk om eens wat anders te doen. Had het nog bij geen een Quest gezien. De leds zitten er nu gewoon onder met het originele tape, maar we gaan ze er waarschijnlijk onder plakken met iets anders. Misschien Hybrefix of echt sterk dubbelzijdig tape.

    @ Robert-Jan wanneer er een keer een rit in mijn omgeving is en ik kan, dan ben ik zeker van plan om een keer mee te rijden. Maar eerst mijn lijstje afwerken, zodat de Quest eindelijk echt de weg op kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hem zien rijden vanavond!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er goed uit!!!

    Wellicht is het eenvoudiger om ipv een sigaretten-aansteker een USB-plug in te bouwen? Let op! Wél terugbrengen tot 5 V. ;-)

    Ik wil onze twee ker(st)mis fietsen wel eens naast elkaar zien staan; heb nu aan elke kant van voor naar achter een ledstrip op de fiets...
    Helaas laat de kwaliteit van de camera wat te wensen over:
    http://www.youtube.com/watch?v=0MRzzuqdQpI

    Groet, Victor.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er goed uit!!!

    Wellicht is het eenvoudiger om ipv een sigaretten-aansteker een USB-plug in te bouwen? Let op! Wél terugbrengen tot 5 V. ;-)

    Ik wil onze twee ker(st)mis fietsen wel eens naast elkaar zien staan; heb nu aan elke kant van voor naar achter een ledstrip op de fiets...
    Helaas laat de kwaliteit van de camera wat te wensen over:
    http://www.youtube.com/watch?v=0MRzzuqdQpI

    Groet, Victor.

    BeantwoordenVerwijderen