zaterdag 22 juni 2013

Achterwiel gepast

Woensdag kon ik eindelijk weer met mijn zwager aan de Quest klussen. Ik heb nog maar weer een extra gat in de Quest gezaagd. Het gat wat er nog in de wielkast moest komen voor de as heb ik laten zagen door mijn zwager.

Hierna konden me gelijk mooi kijken of het achterwiel met as, tandwielen en wiel netjes ging passen. Het viel me niet helemaal tegen. Het past wel, maar het grootste tandwiel loopt nog tegen de wielkast aan en daardoor kan het achterwiel dus niet draaien. Maar daar gaan we ook nog wel een oplossing voor verzinnen. 

Nu is het een kwestie van bovenstaand oplossen, het wiel netjes uitlijnen op hoogte en rechtheid en dan kan ik het definitief vast gaan zetten. Ik hoop dat dat a.s. maandag voor een groot gedeelte kan gaan lukken.

In de tussentijd is mijn bestelling van Velomobielonderdelen.nl netjes binnen gekomen. Een mooi kettingtandwiel, rubber strip en nog wat andere kleine onderdelen. Het kettingtandwiel wil ik ook maandag even passen.

Verder heb ik mijn schoonvader om raad gevraagd voor het elektrische systeem en vroeg ik hem of ik de accu zou kunnen opladen met een zonnepaneel. Wat blijkt, hij heeft nog een vouwbare liggen en deze mag ik gebruiken.

Ik denk niet dat het paneel in staat is om de hele accu op te laden, maar ik vind het wel grappig dat in de Quest te bouwen en te proberen. Het paneel gaat denk net voor het ruitje geplaatst worden. Verder zal ik voor het elektrische deel onderdelen bij DX vandaan halen. Heb al wel een aantal leuke gadgets gezien. 

Maar eerst maar eens de Quest rijdend krijgen en vlak voordat dat zover is zal ik die onderdelen eens gaan bestellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten