vrijdag 28 maart 2014

500 KM gepasseerd

Het heeft 3 weken geduurd, maar de Quest heeft het al 500 KM volgehouden. De eerste 2 weken ben ik drie keer per week met de fiets naar Rotterdam gefietst en het ging telkens iets beter. 

De twee keer in de week die ik met de auto ben gegaan hebben mij alleen nog maar gesterkt in het besluit om voortaan zo vaak mogelijk naar mijn werk te fietsen. Elke keer deed ik er op de terugweg even lang of zelfs nog langer over, dan dat ik zou doen met de Quest. En verder ben je iedere ochtend lekker wakker wanneer je op je werk aan komt. Even douchen en aan de slag. Heerlijk!

Afgelopen week ben ik zelfs 4 keer met de Quest gegaan en vandaag terug ging het helemaal lekker. Ik ben nu een beetje gewend om in de stad te fietsen en durf beter langzamere fietsers in te halen of aan te geven dat ik eraan kom. Dus vandaag op de terugweg een gemiddelde snelheid van 31,4 km per uur neer weten te zetten. Ik weet zeker dat het nog sneller kan, maar ik merk nog wel dat het anders fietsen is dan een gewone fiets.

De bekijks die ik in drie weken heb gehad is ook heel leuk. Mensen spreken je aan in de fiets en zijn erg benieuwd hoe hard dat nou gaat als je een beetje je best doet. 


De kleine vent wil ook telkens in de fiets zitten, dus af en toe mag die even op schoot en dan op de foto.

Volgende week denk nog een keer 4 keer naar Rotterdam en dan elke dag. Of misschien al wel volgende week iedere dag in de Quest op en neer.

Verder heb ik ook nog wat handige gadgets bij DX.com vandaan gehaald. Wat opberg netjes en een houder (eigenlijk voor de GSM) voor de GPS. Ik had deze nu iedere keer onder mijn shirt en kon dus niet zien wat mijn snelheid was. Dat is dus ook opgelost. Zal volgende keer een foto plaatsen, want er zijn nog meer spullen onderweg die ook nog gemonteerd moeten gaan worden.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Tim,

    Altijd leuk te lezen dat iemand zo geniet van z'n fiets dat er alleen maar meer gefietst gaat worden! Goed bezig!
    En er langer over doen met de auto, dat gaat bij mij niet op, maar toch fiets ik ook liever dan autorijden, inderdaad je voelt je ondanks de inspanning die je moet doen veel beter na fietsen dan na autorijden, gek is dat, maar mooi meegenomen.......
    DX.com heeft inderdaad leuke spullen, ik heb er laatst ook besteld, snelle levering en niet te gek duur.
    De aandacht onderweg hoeft voor mij niet, maar als het kinderen betreft is het wel leuk, die reageren nog echt puur en eerlijk.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen