dinsdag 7 mei 2013

Gisteren heel de dag aan de Quest geklust om de kettingtunnel te maken. 's Middags bleek echter dat al het werk hieraan voor niets was geweest.


Ziet het er hier nog heel goed uit, later bleek dat de mal  die ik had gemaakt niet wil lossen en de epoxy dus lekker aan de mal vast zou gaan zitten. 

Hierop rond de klok van vijf besloten om de glasvezel met epoxy over de bovenkant los te snijden om zo de mal te kunnen verwijderen. 

Toen bedachten we ons dat we wel een PVC buis erin konden leggen en deze er gewoon altijd in te laten zitten. (Dit idee had ik in eerste instantie om hier de mal van te maken). Dus PVC erin en de matjes weer aan elkaar geplakt.

Ik besefte me echter dat er nog een kettingtandwiel in moet komen en dat dit waarschijnlijk niet makkelijk bevestigd kan worden op een ronde PVC buis. Dus uiteindelijk alles er maar weer afgetrokken en dan maar opnieuw beginnen. En dat terwijl het er best goed uit zag al zeg ik het zelf.

Nu hebben we deze misser 's avonds nog wel aardig goed gemaakt, want we hebben voor een heel simpele oplossing gekozen. We hebben een balk genomen en hebben deze omgewikkeld met huishoudfolie. Dan de epoxy met glasvezel eroverheen en lekker laten drogen. 

Daarna hebben we het achterwiel nog ingemeten en de bevestiging voor de achterbrug aan de zijkant van de Quest erin gebakken. Flinke lagen glasvezel met epoxy om het geheel goed stevig te laten worden. Toen dat gedaan was even naar de kroeg geweest om de inwendige mens te verwennen met een lekker biertje.

Vandaag in de ochtend mijn mountainbike helemaal klaar gemaakt voor de BEMC aanstaand weekend in België. Dit is een driedaagse wedstrijd die ik ga rijden met drie vrienden en mijn enige doel is om uit te rijden, want veel te weinig getraind.

's middags nog even lekker een paar uurtjes aan de Quest geklust en het resultaat bekeken van ons werk van gisteren. Kettingtunnel versie 2.0 ziet er goed uit. Het is nu een U profiel op basis waarvan we de tunnel verder gaan afmaken. Ook de achterbrug bevestiging zat er strak in.

Dus vanmiddag maar gelijk even het achterwiel erin gehangen om de wielkast te kunnen gaan meten. Zo gezegd, zo gedaan en om half zeven stond de nieuwe wielkast al volledig in de epoxy. Hier moeten echter nog wel een aantal lagen op, om het geheel echt stevig te krijgen. Bij deze foto zit de wielkast in de Quest en je ziet dus het past prima. 

Misschien morgen nog even wat klussen aan de wielkast, maar ik weet het nog niet zeker. Moet ook mijn voorbereidingen voor België nog doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten