woensdag 8 mei 2013

Vandaag weer verder gegaan met de wielkast. Ook voor de wielkast hebben we een MDF mal omwikkeld met huishoudfolie. Vandaag waren de lagen die we gisteren hadden aangebracht droog en we konden al zien dat de mal los is van de de glasvezel, dus dat is mooi.

Vandaag nog weer wat extra lagen erop gedaan en tot nu toe zit er 5m2 glasvezel in de wielkast verwerkt. Ik weet nog niet zeker of deze nu sterk genoeg is om de achterbrug en het achterwiel te kunnen dragen.

Wanneer blijkt dat de wielkast nog niet sterk genoeg is, dan ga ik 2mm of 4 mm lantor coremat gebruiken in combinatie met glasvezel. Dit is een sandwichmateriaal wat de wielkast meteen de sterkte zou moeten geven.

Op zich ziet de wielkast er nu wel netjes uit en is het meeste werk er wel aan gedaan denk. Wanneer dit af is, dan kan die in de Quest worden gezet en precies op maat worden in gelamineerd samen met de kettingtunnel.

Nu is nog een gewoon U profiel, zoals op de foto is te zien, maar wanneer deze in combinatie met de wielkast in de Quest gezet wordt, dan zal het een mooi geheel gaan vormen. Ik heb zin om dit verder af te gaan werken, maar eerst zal er nog een zware MTB wedstrijd in België gefietst moeten gaan worden.

Morgen om half een vertrekken en dan vrijdag mogen we om half elf los voor een tocht van 94 km en ongeveer 2600 hoogtemeters. Voor zaterdag en zondag staat ongeveer hetzelfde op het menu. 

Maandag weer richting huis en ik hoop dan dat ik maandagavond, of dinsdag weer wat aan de Quest kan gaan doen. Nu mag de epoxy eerst maar eens een paar dagen lekker uitharden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten